Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Hunner-Kreisel, Christine |
---|---|
Titel | "Having to keep silent": a capabilities perspective on growing up and the "education process" in a migration family. |
Quelle | Aus: Richter, Martina (Hrsg.); Andresen, Sabine (Hrsg.): The politicization of parenthood. Shifting private and public responsibilities in education and child rearing. Dordrecht u.a.: Springer (2012) S. 181-194
PDF als Volltext |
Reihe | Children's well-being: Indicators and research. 5 |
Beigaben | Tabellen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 94-007-2971-5; 978-94-007-2971-1; 978-94-007-2972-8 |
DOI | 10.1007/978-94-007-2972-8_14 |
Schlagwörter | Fallstudie; Soziales Milieu; Konflikt; Generationenbeziehung; Familie; Familienbeziehungen; Familienleben; Förderung; Kind; Kind-Eltern-Beziehung; Schülerleistung; Begabung; Lernkultur; Migrationshintergrund; Anerkennung; Migrant; Muslim; Deutschland |
Abstract | This chapter is based on the theoretical framework of the capability approach that has also been used to conceptualize well-being. The author applies it to the issue of how the migration context influences the shaping of child-rearing processes. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2014/1 |