Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Ecarius, Jutta |
---|---|
Titel | Significance of family and school, educational standards, and social reproduction in education. |
Quelle | Aus: Richter, Martina (Hrsg.); Andresen, Sabine (Hrsg.): The politicization of parenthood. Shifting private and public responsibilities in education and child rearing. Dordrecht u.a.: Springer (2012) S. 153-163
PDF als Volltext |
Reihe | Children's well-being: Indicators and research. 5 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 94-007-2971-5; 978-94-007-2971-1; 978-94-007-2972-8 |
DOI | 10.1007/978-94-007-2972-8_12 |
Schlagwörter | Bildungschance; Soziale Ungleichheit; Reproduktion; Sozialisation; Familie; Bildungsstandards; Schule; Ungleichheit; Benachteiligung; Habitus; Benachteiligter Jugendlicher; Bourdieu, Pierre |
Abstract | The author applies Bourdieu's habitus concept to study the dimensions of social reproduction, the patterns of family transmission in a private space of possibilities, and the reproduction strategies of the education system. She focuses on families as locations of child-rearing and education and examines the mismatch between family habitus and institutional expectations. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2014/1 |