Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Schneider, Wolfgang; Berger, Nicole |
---|---|
Titel | Re-impact of phonological awareness on the acquisition of literacy. |
Quelle | Aus: Suggate, Sebastian (Hrsg.); Reese, Elaine (Hrsg.): Contemporary debates in childhood education and development. London u.a.: Routledge (2012) S. 217-226 |
Reihe | Educational psychology |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 0-415-61490-2; 978-0-415-61490-0 |
Schlagwörter | Empirische Forschung; Arbeitsgedächtnis; Risikokind; Kind; Vorschulalter; Lernen; Gesprochene Sprache; Leseschwäche; Hörverständnis; Lesenlernen; Rechtschreibschwäche; Rechtschreibung; Schreiben; Forschungsstand; Wirkung; Informationsverarbeitung; Deutschland |
Abstract | Addressing the still-controversial question of whether phonemic awareness is causally involved in reading and spelling development, the authors adopt a probabilistic account of causality and argue that, beyond reasonable doubt, there are indeed good empirical grounds to believe that phonemic awareness is causally related to reading and spelling. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2013/4 |