Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGreenwood, Pamela M.; Parasuraman, Raja
TitelNurturing the older brain and mind.
QuelleCambridge, Mass. u.a.: MIT Press (2012), XII, 329 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben S. [263]-326
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-262-01714-8; 978-0-262-01714-5
SchlagwörterFertigkeit; Kognitiver Prozess; Ernährung; Erwachsener; Fertigkeit; Gehirn; Lernen; Sport; Struktur; Technologie; Training; Altern; Genetik; Hirnforschung; Leistung; Kognitiver Prozess; Hilfe; Lernen; Gehirn; Genetik; Hirnforschung; Neurowissenschaften; Ernährung; Medikament; Technologie; Sport; Training; Neurowissenschaften; Altern; Einflussfaktor; Hilfe; Leistung; Struktur; Erwachsener
AbstractAlthough our physical abilities clearly decline as we age, cognitive decline in healthy old age is neither universal nor inevitable. [The authors] show that scientific research does not support the popular notion of the inexorable and progressive effects of cognitive aging in all older adults. They report that many adults maintain a high level of cognitive function into old age and that certain experiential and lifestyle factors - including education, exercise, diet, and opportunities for new learning - contribute to the preservation of cognitive abilities. [The authors] offer a comprehensive review of research on cognitive and brain aging. They show that even the aged brain remains capable of plasticity (the ability to adapt to and benefit from experience), and they summarize evidence that brain plasticity is heightened by certain types of cognitive training, by aerobic exercise, and by certain diets. They also report on the somewhat controversial use of estrogen and cognition-enhancing drugs, on environmental adaptations (including "virtual assistants") that help older adults "age in place", and on genetic factors in cognitive aging. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2013/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: