Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBall, Stephen J.; Maguire, Meg; Braun, Annette
Sonst. PersonenHoskins, Kate (Mitarb.); Perryman, Jane (Mitarb.)
TitelHow schools do policy.
Policy enactments in secondary schools. 1. publ.
QuelleLondon u.a.: Routledge (2012), VII, 173 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben S. [158]-167
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-415-67627-4; 978-0-415-67627-4
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Fallstudie; Interview; Qualitative Forschung; Schulpolitik; Schule; Sekundarbereich; Lehrer; Datenanalyse; Dokument; Implementierung; Umsetzung; Personal; Großbritannien
AbstractOver the last 20 years, international attempts to raise educational standards and improve opportunities for all children have accelerated and proliferated. This has generated a state of constant change and an unrelenting flood of initiatives, changes and reforms that need to be "implemented" by schools. In response to this, a great deal of attention has been given to evaluating "how well" policies are realised in practice - implemented! Less attention has been paid to understanding how schools actually deal with these multiple, and sometimes contradictory, policy demands; creatively working to interpret policy texts and translate these into practices, in real material conditions and varying resources - how they are enacted! Based on a long-term qualitative study of four "ordinary" secondary schools, and working on the interface of theory with data, this book explores how schools enact, rather than implement, policy. It focuses on: [1] contexts of "policy work" in schools; [2] teachers as policy subjects; [3] teachers as policy actors; [4] policy texts, artefacts and events; [5] standards, behaviour and learning policies. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2012/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: