Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBudde, Jürgen
TitelEthnographical Research on Turn-Taking as an Example of Analysing Tacit Routines in School Lessons.
QuelleAus: Bergstedt, Bosse (Hrsg.); Herbert, Anna (Hrsg.); Kraus, Anja (Hrsg.); Wulf, Christoph (Hrsg.): Tacit dimensions of pedagogy. Münster u.a.: Waxmann (2012) S. 111-134Verfügbarkeit 
ReiheEuropean studies on educational practices. 1
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISSN2193-7141
ISBN978-3-8309-2649-8
SchlagwörterAnalyse; Praxeologie; Aufruf; Praxeologie; Analyse; Aufruf; Routine
AbstractThis contribution aims at initiating a reflexive discussion about the potentials of ethnographical school research regarding the praxeological handling of turn-taking. Ethnography is confronted with the reproach of simply being a subjectivist or merely descriptive research strategy. In contrast to this criticism, ethnographical school research points out that the observed practices always refer to fundamental and tacit structures of school and lessons. Therefore a central starting point of the contribution is the question of how generalisable assertions about pedagogical structures can be gained through participants' observations. Ethnographical protocols describing the distribution of the entitlement to speak were analyzed. These showed a great variety of practices. Two main modes of interaction were distinguished in this study; routine and breach.
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2013/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: