Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD; Weltbank
TitelTertiary education in Colombia 2012.
QuelleParis: OECD (2012), 316 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheReviews of national policies for education
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISSN1563-4914
ISBN92-64-18068-0; 978-92-64-18068-0
DOI10.1787/9789264180697-en
SchlagwörterForschung; Chancengleichheit; Familie; Bildungsmanagement; Bildungsnachfrage; Planung; Öffentlichkeitsarbeit; Bildungsertrag; Übergang; Sekundarbereich; Steuerung; Akkreditierung; Internationalisierung; Mobilität; Sozioökonomische Lage; Finanzierung; Arbeitsmarkt; Qualifizierung; Hochschulbildung; Studium; Tertiärbereich; Hochschulpolitik; Hochschulreform; Hochschulstruktur; Studentenzahl; Hochschulzulassung; Hochschullehrer; Statistik; Auslandsstudium; Studienförderung; Hochschule; Privathochschule; Abbruch; Empfehlung; Innovation; Qualität; Qualitätssicherung; Private Trägerschaft; Student; Kolumbien
AbstractIn Colombia, the beginning of a new century has brought with it a palpable feeling of optimism. Colombians and visitors sense that the country's considerable potential can be realised, and education is rightly seen as crucial to this process. As opportunities expand, Colombians will need new and better skills to respond to new challenges and prospects. The government is therefore determined to address key challenges confronting tertiary education in the country: expanding enrolment and improving equity, increasing quality and relevance, and making governance and finance more responsive. Colombia has more than a decade of progress under its belt, and the energy to reach ambitious policy goals. Getting there in practice will involve dialogue and consensus-seeking among all stakeholders, as well as new resources and new rules. [This volume has the following] contents: 1. Overview, achievements and issues; 2. Vision, structure, governance and management of the Colombian tertiary education system; 3. Access and equity to tertiary education in Colombia; 4. Quality and relevance of tertiary education in Colombia; 5. Quality assurance of the Colombian tertiary education system; 6. Internationalisation of the Colombian tertiary education system; 7. Research and innovation in Colombia; 8. Information and transparency in Colombia's tertiary education system; 9. Financing of tertiary education in Colombia; 10. Conclusions and recommendations. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2013/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: