Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Brotto, Francesca; u.a. |
---|---|
Sonst. Personen | Huber, Josef (Hrsg.) |
Titel | Intercultural competence for all. Preparation for living in a heterogeneous world. |
Quelle | Strasbourg: Council of Europe Publ. (2012), 121 S. |
Reihe | Pestalozzi series. 2 |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 92-871-7356-7; 978-92-871-7356-0 |
Schlagwörter | Bildungsinhalt; Erziehungsziel; Kulturdifferenz; Stereotyp; Persönlichkeitsentwicklung; Partnerschaft; Austauschprogramm; Bildungspolitik; Schule; Schüleraustausch; Lehrerausbildung; Lernerfolg; Interkulturalität; Interkulturelle Bildung; Interkulturelle Kompetenz; Lernbedingungen; Curriculumentwicklung; Europarat; Mobilität; Anerkennung; Austausch; Durchführung; Kulturbegriff; Verständigung; Wirkung; Internationale Organisation; Vereinte Nationen; Europäische Kommission; UNESCO (Organisation der Vereinten Nationen für Bildung, Wissenschaft, Kultur und Kommunikation); Europa |
Abstract | This publication looks at the development of intercultural competence as a key element of mainstream education. It stresses the need firstly for an appropriate education policy which puts intercultural competence at the heart of all education and, above all, for the development, on an everyday basis, of the necessary attitudes, skills and knowledge needed for mutual understanding. Without these, no sustainable societal change is possible. (DIPF/Verlag). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2013/3 |