Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelSettling in.
OECD indicators of immigrant integration 2012.
QuelleParis: OECD (2012), 154 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN92-64-17152-5; 978-92-64-17152-7
DOI10.1787/9789264171534-en
SchlagwörterBildung; Bildungserfolg; Vergleich; Soziale Integration; Arbeitslosigkeit; Armut; Beschäftigung; Bildung; Diskriminierung; Einkommen; Gesundheit; Messung; Partizipation; Vorschulerziehung; Wahlrecht; Soziale Integration; Qualifikation; Ausgaben; Indikator; Schulbildung; Vergleich; Lesekompetenz; Vorschulerziehung; Schulbildung; Indikator; Gesundheit; Gesundheitspflege; Lesekompetenz; Messung; Armut; Diskriminierung; Partizipation; Sozialer Status; Staatsbürgerschaft; Wahlrecht; Ausgaben; Einkommen; Arbeitslosigkeit; Beschäftigung; Qualifikation; Ethnische Minderheit; OECD-Staaten
AbstractThis publication highlights how immigrants and their children are integrating into OECD societies, judging their progress against key indicators. Many areas are considered (material living conditions, health, education, labour market, civic engagement) as integration is a multi-dimensional issue. Measures of outcomes, as well as of progress made over the past decade, are presented in comparison with outcomes of a reference group (the population born in the country of residence). Three series of questions are addressed: 1) To what extent does the average performance of immigrants differ from that of the native-born?; 2) Can these differences be explained by structural effects (different distributions by age, educational level, etc.)?; 3) How has integration record evolved over the past decade? An introductory chapter provides a detailed description of the populations under review (foreign-born persons and households, as well as native-born offspring of immigrants). The final chapter gives an overview on discrimination issues, as this is one possible source of persistent disadvantages of immigrants and their children. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2013/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: