Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDepaepe, Marc
TitelSometimes a little distance is needed to see what really happened.
The study of the Belgian educational policy in Congo as an example of the critical vigour of colonial history of education.
QuelleAus: Aubry, Carla (Hrsg.); Geiss, Michael (Hrsg.); Magyar-Haas, Veronika (Hrsg.); Miller, Damian (Hrsg.): Positionierungen. Zum Verhältnis von Wissenschaft, Pädagogik und Politik. Festschrift für Jürgen Oelkers. Weinheim u.a.: Beltz Juventa (2012) S. 219-232Verfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben S. 231-232
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN3-7799-2860-4; 978-3-7799-2860-7
SchlagwörterErziehung; Pädagogik; Autoritäre Erziehung; Bildungsgeschichte; Bildungsmonopol; Paternalismus; Belgien; Bildungspolitik; Erziehung; Grundschule; Katholizismus; Muttersprache; Pädagogik; Politik; Schulpolitik; Demokratische Republik Kongo; Kolonialismus; Bildungspolitik; Schulpolitik; Autoritäre Erziehung; Bildungsmonopol; Unterrichtssprache; Paternalismus; Schulsystem; Grundschule; Unterrichtssprache; Kolonialismus; Muttersprache; Politik; Katholizismus; 20. Jahrhundert; Belgien; Demokratische Republik Kongo
AbstractThe author has identified four (related) policy options on which Belgian educational policy in Congo focused during the first half of the twentieth century: (1) providing support to the Catholic network of schools (also in their "struggle" against Protestant mission schools); (2) the almost exclusive interest in elementary primary education (with an emphasis on "moral" education rather than on acquiring knowledge); (3) the preference for using the indigenous "linguae francae" (rather than French and/or Dutch, which were used in the mother country) and (4) the basic patronizing pedagogical attitude (instead of aiming for emancipation). Only after the Second World War, and especially from the 1950s onwards, [can be noticed] any change and/or differentiation in the pattern of these often coherent strategies (5), not only because of the establishment and the dissemination of public (i.e. official state) education but also as a result of the increased attention for higher and secondary education (also among Catholic educators). (Orig./PRO).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2013/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: