Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenWerler, Tobias (Hrsg.); Cameron, David L. (Hrsg.); Birkeland, Nils R. (Hrsg.)
TitelWhen education meets the care paradigm.
Gefälligkeitsübersetzung: Wenn Bildung auf das Pflege-Paradigma trifft.
QuelleMünster u.a.: Waxmann (2012), 150 S.Verfügbarkeit 
ReiheTransformation of education - European perspectives. 2
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISSN2193-6161
ISBN3-8309-2688-X; 978-3-8309-2688-7
SchlagwörterBildung; Erziehung; Vergleich; Gesellschaft; Motiv (Psy); Bildungssystem; Lehrer; Schüler; Inklusion; Metapher; Gesundheit; Gesundheitswesen; Krankenpflege; Neoliberalismus; New Public Management; Transformation; Globalisierung; Wettbewerb; Beruf; Berufswahl; Sonderpädagogik; Sonderpädagogischer Förderbedarf; Diskurs; Deutschland; Norwegen
AbstractThis volume takes up the issue that more and more the traditional concept of teacher education which builds upon the pattern of care (altruism) is displaced by a new pattern. The very recent public discourse on education changed classical objectives and areas of education. Education and educational knowledge seem to be under attack by an amalgamation of supranational bodies and the health care discourses. Education as a now "unprotected" system is challenged by the public care system offering similar performance. In relation to this the discourse on school or curriculum reform changes its focus from knowledge to care, from cultural communication to enabling personal health and employment provision. The book provides answers to the following questions in a European perspective: What happens to educational knowledge if it is controlled by outsiders? What type of knowledge is communicated? Who gains hegemony? Is it the social care discourse derived from the welfare state or is it the technical knowledge discourse derived from globalization and neoliberal ideology? The anthology contains theoretical analyses as well as empirical research findings. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2013/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: