Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenSchwippert, Knut (Hrsg.); Lenkeit, Jenny (Hrsg.)
InstitutionInternational Association for the Evaluation of Educational Achievement
TitelProgress in reading literacy in national and international context.
The impact of PIRLS 2006 in 12 countries.
Gefälligkeitsübersetzung: Fortschritte in der Lesekompetenz im nationalen und internationalen Kontext. Der Einfluss von PIRLS 2006 in 12 Ländern.
QuelleMünster u.a.: Waxmann (2012), 266 S.Verfügbarkeit 
ReiheStudies in international comparative and multicultural education. 13
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISSN1612-2003
ISBN3-8309-2666-9; 978-3-8309-2666-5
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Bildungssystem; Primarbereich; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schülerleistung; Leseförderung; Lesekompetenz; Internationaler Vergleich; IGLU (Internationale Grundschul-Lese-Untersuchung); Belgien; Deutschland; England; Hongkong; Lettland; Neuseeland; Niederlande; Russland; Slowakei; Ungarn; Österreich
AbstractThis is the second book to explore the influence of findings from the PIRLS surveys on different education systems. It presents a compilation of insights from 12 of the 35 countries that participated in PIRLS 2006. These insights relate to the impact of PIRLS on the systemic, governmental, administrative, and school-level aspects of the education systems featured and exemplify how PIRLS has influenced research initiatives, policy development, and national capacity-building. [...] Five of the 12 countries participating in the current impact of PIRLS project contributed to the 2001 project. For these countries, the current book provided opportunity to view, from a longitudinal perspective, the transformative processes initiated in response to the findings of both surveys. The book thus provides in-depth information on the various aspects of the national education systems represented herein that have originated, been restructured, or otherwise been modified as a direct or an indirect consequence of the results of the 2001 and 2006 PIRLS surveys. The book also gives a brief overview of the design, implementation, and main international findings of PIRLS 2001 and 2006. These introductory chapters are followed by country chapters, each of which is written by authors with unique insider perspectives gained from their work in their home institutions within their national contexts. Findings from these chapters are assembled in a comparative summary. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2012/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: