Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenMartin, Corinne (Hrsg.); Pape, Thilo von (Hrsg.)
TitelImages in mobile communication.
New content, new uses, new perspectives.
Gefälligkeitsübersetzung: Bilder der Mobilkommunikation. Neue Inhalte, neue Anwendungen, neue Perspektiven.
QuelleWiesbaden: VS Verl. für Sozialwiss. (2012), 210 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheVS research
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-531-17992-6; 978-3-531-93190-6
DOI10.1007/978-3-531-93190-6
SchlagwörterImage; Kommunikation; Adoleszenz; Digitale Medien; Fernsehen; Mediatisierung; Fotografie; Mobilfunk; Soziale Software; Video; Digitalisierung; Computerunterstütztes Verfahren; Journalismus; Alltag; Netzwerk; Nutzung; Online-Kommunikation; Mobiles Gerät; Internet; Europäische Union; Jugendlicher
Abstract"This volume provides an original perspective on mobile communication, focusing on the emerging deployment of images in mobile phone usage: photography, video, mobile television, mobile internet, etc. Deeply embedded in our audiovisual culture, images possess the undeniable power to reshape the future of the mobile phone as an 'individual mass medium'. In this collection, European researchers in media and communication studies, sociology, anthropology and political science present empirical and conceptual work on a wide range of issues, including cultural change, new forms of sociability on individual and societal levels, tactics and strategies of users and producers, and finally, representations and imaginaries of the mobile phone in other established media. This book is written for researchers and students of sociology, communication studies and cultural studies as well as for practitioners of interactive media and online communication." (author's abstract). Contents: I The Production of Photography in the Users' Hands?: Anne Jarrigeon: Images in Mobile Uses: A New "Middle-brow Art"? (21-40); Iren Schulz: Visual Mobile Phone Content and Developmental Challenges. The Mediatization of Social Relationships in Adolescence (41-56); Frank Möller: Celebration and Concern. Digitization, Camera Phones and the Citizen-Photographer (57-78); II Strategies and Tactics at the Advent of Mobile Images: Cornelia Wolf and Ralf Hohlfeld: Revolution in Journalism? Mobile Devices as a New Means of Publishing (81-100); Thilo von Pape and Veronika Karnowski: Which Place for Mobile Television in Everyday Life? Evidence from a Panel Study (101-120); Julien Figeac: The Appropriation of Mobile TV through Television Preferences and Communication Networks (121-140); III Images and Representations of Mobile Communication: Corinne Martin: Images and Representations of the Mobile Internet Veronika Karnowski: Symbolic Models of Mobile Phone Appropriation. A Content Analysis of TV Serials (167-188); Miguel Ângel Nicolßs Ojeda: The Image of Youth in Mobile Phone Advertising (189-208).
Erfasst vonGESIS - Leibniz-Institut für Sozialwissenschaften, Mannheim
Update2012/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: