Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBertoni, Marco; Brunello, Giorgio; Rocco, Lorenzo
TitelWhen the cat is near, the mice won't play.
The effect of external examiners in Italian schools.
QuelleOsaka: Inst. of Social and Economic Research (2012), 28 S., 550,96 KB
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheDiscussion paper / Institute of Social and Economic Research. 845
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterAllgemeinbildung; Test; Allgemein bildende Schule; Arbeitspapier; Süditalien
AbstractUsing a natural experiment designed by the Italian national test administrator (INVALSI) to monitor test procedures in Italian primary schools, this paper shows that the presence of an external examiner who monitors test procedures has both a direct and an indirect effect on the measured performance of monitored classes and schools. The direct effect is the difference in the test performance between classes of the same school with and without external examiners. The indirect effect is instead the difference in performance between un-monitored classes in a school with an external examiner and un-monitored classes in schools without external monitoring. We find that having an external examiner in the class reduces the proportion of correct answers by 5.5 to 8.6 percent compared to classes in schools with no external monitor. Comparing results of un-monitored classes across schools with and without external examiners, we estimate indirect effects that range between 1.2 and 1.9 percent. The size of the overall effect of external supervision varies significantly across regions and it is higher in Southern Italy.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2012/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: