Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenCuraj, Adrian (Hrsg.); u.a.
TitelEuropean higher education at the crossroads.
Between the Bologna Process and national reforms.
QuelleDordrecht [u.a.]: Springer (2012), 1103 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-94-007-3936-9; 978-94-007-3937-6
DOI10.1007/978-94-007-3937-6
SchlagwörterForschung; Ausländer; Europa; Forschung; Hochschulreform; Mobilität; Norwegen; Rumänien; Student; Studium; Ausland; Schweden; Qualitätssicherung; Studentenschaft; Studienverhalten; Hochschulfinanzierung; Äquivalenz; Lehre; Akkreditierung; Internationalität; Bologna-Prozess; Lehre; Äquivalenz; Akkreditierung; Mobilität; Studium; Bologna-Prozess; Hochschulfinanzierung; Hochschulreform; Studienverhalten; Akademischer Austausch; Hochschulsystem; Internationalität; Qualitätssicherung; Studentenschaft; Ausländer; Student; Ausland; Europa; Norwegen; Rumänien; Schweden
AbstractRomania hosts the 2012 Bologna / European Higher Education Area Ministerial Conference and the Third Bologna Policy Forum. In preparation for these meetings, The Executive Agency for Higher Education, Research, Development and Innovation Funding (UEFISCDI) organised the Future of Higher Education - Bologna Process Researchers' Conference (FOHE-BPRC) in Bucharest on 17-19 October 2011, with the support of the European University Association (EUA) and the Romanian National Committee for UNESCO. The conference brought the voices of researchers into international-level policy making in higher education. The results of the conference are presented in this book. Until now, empirical evidence supporting policies and reforms in higher education has often been a matter of local or regional focus. The development of a pan-European process in higher education policy drives a need to explore wider research topics on which to base policies. This book offers an unprecedented opportunity for higher education researchers to interact and contribute to the political process shaping the European Higher Education Area (EHEA), and to national policy agendas in more than 100 participant countries for the 2012 ministerial events. The book collects more than 50 articles focusing on vital issues in European higher education. These are arranged in sections addressing the European Higher Education Area (EHEA) Principles; Teaching and Learning; Quality Assurance; Mobility; Higher Education Governance in the EHEA; Funding of Higher Education; Diversification of Higher Education Missions; Higher Education Futures and Foresight. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2012/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: