Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenKoch-Priewe, Barbara (Hrsg.); Aksit, Fisun (Hrsg.)
InstitutionInternational Portfolio Symposium (2012, Kayseri)
TitelProceedings of the IPS'12 International Portfolio Symposium.
April 02-04, 2012, Erciyes University, Kayseri/Turkey.
QuelleKayseri: Scientific Research Department (BAP) of Erciyes University (2012), VI, 133 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
SchlagwörterEvaluation; Selbstreflexion; Bewertung; Bielefeld; Deutschland; Konferenz; Professionalisierung; Türkei; Evaluation; Selbstreflexion; Lehrerausbildung; Professionalisierung; Bewertung; Konferenz; Konferenzschrift; Portfolio; Tagungsbericht; Konferenzschrift; Bielefeld; Deutschland; Türkei
AbstractThe present work is the result of a now three years lasting cooperation between members of Erciyes University, Turkey and Bielefeld University in the area of educational science and teacher training on the basis of an ERASMUS contract between both universities. Back in 2010 an expert meeting, funded by the Robert-Bosch-Stiftung, with members of the faculty for educational science of Bielefeld University and of the Oberstufen-Kolleg Bielefeld took place at Erciyes University. With the objective of stabilization of this cooperation between both sites is associated the expansion to educationalists from both countries that are interested in improvement of quality in teacher training. Central topic for this is the instrument of portfolio. Portfolios have been used not only in school teaching but also in academic contexts of teacher training for ten years now. International studies show that this process takes place at many different countries at the same time. Compared to other countries teacher training in Turkey gained quite a lot experiences, the same is true for some German institutions. This makes the exchange of perspectives interesting for teacher trainers and educationalists. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2012/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: