Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHousen, Alex; Schoonjans, Els; Janssens, Sonja; Welcomme, Aurélie; Schoonheere, Ellen; Pierrard, Michel
TitelConceptualizing and measuring the impact of contextual factors in instructed SLA - the role of language prominence.
QuelleIn: International review of applied linguistics in language teaching, 49 (2011) 2, S. 83-112Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Abbildungen 1; Tabellen 8
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-042X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Ausdrucksfähigkeit; Cloze-Test; Testauswertung; Lernumgebung; Deutsch; Mündlicher Ausdruck; Sprachkompetenz; Erstsprache; Englisch als Zweitsprache; Zweitsprachenerwerb
AbstractThis paper reports on a study that investigates the impact of learning context on the L2 acquisition of English by German-speaking pupils. Learning context is operationalized in terms of the relative prominence of the L1 and the L2 within the learning context, which in turn reflects the functional roles and domains of use allocated to the L2 and L1. L2 learning outcomes are compared across four different authentic language-learning contexts which represent four distinct positions on the second language (SL) - foreign language (FL) context continuum. The results show that the learners in the learning context most close to the SL end of the continuum (with high L2 prominence and very low L1 prominence in the wider extra-curricular context) outperform the learners in the three other contexts on most aspects of L2 proficiency investigated. Comparisons between the learners in the three other contexts yield less straightforward observations, including better than anticipated results for the learners in the prototypical FL context. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of applied linguistics in language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: