Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNchindila, Bernard
TitelThe role of phonological awareness in early childhood reading in English.
QuelleIn: Per linguam, 27 (2011) 2, S. 84-98
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Tabellen 8
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0259-2312; 2224-0012
DOI10.5785/27-2-109
SchlagwörterFrühbeginn; Ausspracheregel; Morphologie; Sprachbewusstsein; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Lesen; Südafrika (Staat)
AbstractThis article supports the existence of the phonological rule that states, 'Delete an English word-final /b/ when it occurs after /m/' in pronouncing English words. Examples that fall within the rule are given. However, the research postulates that the rule is incomplete because /b/ is silent even when it does not come at the end of certain English words. It is proposed that an interface of phonological, morphological and semantic elements influences the pronunciation of these words. The interdependent nature of these properties is such that, where all the elements are present, a change in phonological realities results in a change in meaning, even if morphological members are stable. The findings add fresh evidence to the body of knowledge in support of the role of phonological awareness in early reading acquisition at the level of breaking the reading code. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Per linguam" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: