Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKlapwijk, Nanda; Walt, Christa van der
TitelMeasuring reading strategy knowledge transfer: motivation for teachers to implement reading strategy instruction.
QuelleIn: Per linguam, 27 (2011) 2, S. 25-39
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Tabellen 5
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0259-2312; 2224-0012
DOI10.5785/27-2-106
SchlagwörterQuantitative Forschung; Transfer; Schuljahr 05; Lehrerrolle; Motivation; Lernmethode; Methodik; Englisch; Afrikaans; Lesen; Südafrika (Staat)
AbstractAlthough research has shown that reading strategy instruction benefits poor readers, research also shows that teachers continue to struggle with reading strategy instruction and remain resistant to its implementation for various reasons. This article reports on the analysis of quantitative data which formed part of a larger, mixed-method study. The study, which sought to create a framework for reading strategy instruction in Grades 4 to 6 through a predominantly qualitative focus, used quantitative data to, among others, provide evidence of whether strategy knowledge transfer is measurable. This article provides evidence that strategy knowledge transfer is measurable and can, therefore, be used as motivation for teachers to implement reading strategy instruction in a sustainable fashion. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Per linguam" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: