Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNadarajan, Shanthi
TitelThe Challenges of Getting L2 Learners to Use Academic Words in their Writings.
QuelleIn: Electronic journal of foreign language teaching, 8 (2011) 2, S. 184-200
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen 2; Literaturangaben; Tabellen 4
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0219-9874
SchlagwörterEmpirische Forschung; Evaluation; Holistischer Ansatz; Ausdrucksfähigkeit; Methodik; Lexikologie; Schriftlicher Ausdruck; Vergleichende Analyse; Wortschatz; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Fachsprache
AbstractTo understand how instruction influences L2 learners to attend to academic words during writing, it is useful to look at evaluation practices, instructional approach and learner ability over time. This paper explores the relationship between academic word use and holistic scores of L2 learners' essays, investigates L2 learners' ability to use vocabulary following instruction, and also compares lexical richness of L1 and L2 academic writings. The multilevel data collection techniques - teacher evaluation of L1 and L2 writings, classroom interactions, excerpts from actual L1 and L2 writings and teacher reflections - provide a holistic view of L2 learners' ability to learn words following instruction and use them like their L1 peers. Using a sample of 387 essays from 129 students, the analysis revealed that while there was no relationship between academic word use and holistic scores, not only teachers award higher grades to essays with a higher percentage of academic words, but L2 learners can also be taught to use academic vocabulary in their writings over time. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Electronic journal of foreign language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: