Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inHamano-Bunce, Douglas
TitelTalk or chat? Chatroom and spoken interaction in a language classroom.
QuelleIn: ELT journal, 65 (2011) 4, S. 426-436
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8290; 0307-8337; 0951-0893; 1477-4526
DOI10.1093/elt/ccq084
SchlagwörterEmpirische Forschung; Fragebogen; Interview; Kommunikation; Fremdsprache; Gespräch; Interaktion; Interview; Kommunikation; Spracherwerb; Fragebogen; Tertiärbereich; Empirische Forschung; Interaktion; Gespräch; Spracherwerb; Fremdsprache; Tertiärbereich
AbstractThis paper describes a study comparing chatroom and face-to-face oral interaction for the purposes of language learning in a tertiary classroom in the United Arab Emirates. It uses transcripts analysed for Language Related Episodes, collaborative dialogues, thought to be externally observable examples of noticing in action. The analysis is complemented by observation, interviews, and a questionnaire. The study found that there were benefits in using chatrooms as a medium for tasks. However, it also found indications that, in a number of ways, chatroom interaction was less effective for language learning than face-to-face oral interaction. It suggests that slow typing can considerably hinder language production, negotiation, collaboration, and therefore noticing. It concludes that, unless there is a specific reason for its use in the classroom, chatroom interaction may be better left for outside the classroom, so that learners can profit fully from opportunities for face-to-face oral interaction within. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: