Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inReber, Elisabeth
TitelInterjections in the EFL classroom: teaching sounds and sequences.
QuelleIn: ELT journal, 65 (2011) 4, S. 365-375
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen 5; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8290; 0307-8337; 0951-0893; 1477-4526
DOI10.1093/elt/ccq070
SchlagwörterFallstudie; Primarbereich; Sekundarbereich; Konversation; Lehrwerk; Interjektion; Kommunikative Kompetenz; Soziolinguistik; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht
AbstractIn line with a communicative curriculum for English, it is claimed that communicative competence involves knowledge about when and how to display affectivity in talk-in-interaction. Typically, interjections have been described as a lexical means for expressions of emotion. A survey of textbooks canonical of EFL at German elementary and secondary schools reveals that interjections are often used in (constructed) conversation examples. However, the translations of the interjections given do not adequately account for their meanings and use. Illustrated by a case study on two forms and uses of 'oh', it is argued that the approach of Interactional Linguistics can provide an empirical basis for teaching interjections in the EFL classroom. Based on the finding that the competent use of interjections depends on the correct production of the segmental and prosodic form and the timely positioning in a conversational sequence of actions, didactic guidelines for teaching interjections are proposed. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: