Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMing Har Wong, Ruth
TitelDeveloping Teacher Awareness of Language Use and Language Knowledge in English Classrooms: Four Longitudinal Cases.
QuelleIn: Electronic journal of foreign language teaching, 8 (2011) 1, S. 19-38
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Abbildungen 3; Tabellen 2
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0219-9874
SchlagwörterLangzeituntersuchung; Sprachbewusstsein; Sprachgebrauch; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Hongkong
AbstractThis paper presents a two-year longitudinal study of a collaboration between four researcher-and-teacher pairs. The ultimate goal is to raise the quality of English language teaching in Hong Kong by first improving teacher understanding of language knowledge and language use and, then second, guiding teachers on how to adjust their English lesson planning accordingly. Methods used to evaluate the four teachers' growth in understanding included comprehensive interviews at the beginning and end of the study, and stimulated recall interviews immediately following the teaching of the lesson. Findings indicate that teaching behaviours improved as a result of the collaboration. Areas of change included a deeper understanding of the concepts of language knowledge and language use, a better balancing of language knowledge and use in lessons, a greater use of inductive teaching methodology, and a differentiated use of error correction according to the focus of the lesson - whether on language knowledge or language use. Factors contributing to change included the focus in discussions on pedagogical and content knowledge, as well as the collaborative, immediate and long-term reflective nature of intervention. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Electronic journal of foreign language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: