Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDooly, Melinda; Masats, Dolors
TitelClosing the loop between theory and praxis: new models in EFL teaching.
QuelleIn: ELT journal, 65 (2011) 1, S. 42-51
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 2; Literaturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8290; 0307-8337; 0951-0893; 1477-4526
DOI10.1093/elt/ccq017
SchlagwörterLehrerausbildung; Projektmethode; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht
AbstractThis article will discuss the development of a teaching unit designed for initial secondary teacher training (specializing in foreign languages). The unit not only exemplified the theory of project-based learning (PBL) for the student-teachers but also involved them in a hands-on experience, thus fully engaging them in the development of the necessary management skills to be able to implement PBL in their own future classrooms. The unit was designed to help shift student-teachers' understanding of teaching approaches towards pedagogies that promote autonomous language learning and collaborative problem solving. We consider how English language teachers can capitalize on the language learning benefits of project work by first examining the characteristics of PBL and then by considering how this approach can be integrated into EFL training. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: