Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enScheffler, Pawel; Cinciala, Marcin
TitelExplicit grammar rules and L2 acquisition.
QuelleIn: ELT journal, 65 (2011) 1, S. 13-23
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Tabellen 3
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8290; 0307-8337; 0951-0893; 1477-4526
DOI10.1093/elt/ccq019
SchlagwörterEmpirische Forschung; Grammatik; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht
AbstractThis article reports an empirical study that examines to what extent learners can identify and understand the grammatical structures they produce when they speak spontaneously. In the study, 20 upper-intermediate Polish learners of English were interviewed in English by the researchers. The structures used accurately by each learner were isolated and each of the participants was then administered a separate test. The task in the test was first to identify correct sentences and then to provide relevant grammar rules. The results show that in most cases, the learners were able to identify and explain the grammar rules that accounted for their own accurate L2 performance. In terms of second language acquisition (SLA) theory, this means that there were few grammatical structures or categories that the learners knew only implicitly. For teachers, the study indicates that explicit grammar rules can, in an indirect way, contribute to SLA. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: