Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMacalister, John
TitelToday's teaching, tomorrow's text: exploring the teaching of reading.
QuelleIn: ELT journal, 65 (2011) 2, S. 161-169
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen 1; Literaturangaben; Tabellen 1
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8290; 0307-8337; 0951-0893; 1477-4526
DOI10.1093/elt/ccq023
SchlagwörterMethodenkritik; Methodik; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Lesen; Leseverstehen; Effizienz
AbstractMost learners experience the teaching of reading in the classroom in the form of intensive reading activities, where learners are provided with support, typically by the teacher, to make sense of texts that are too difficult for the learners to read successfully by themselves. After reading, learners are usually expected to answer a series of comprehension questions. The problem with this approach, critics say, is that it does not in fact teach learners how to read. While comprehension questions can be used effectively in the teaching of reading, their effectiveness depends on the teacher having a clear understanding of the goal of the reading lesson and the conditions that need to be met if learning is to take place. The article discusses and exemplifies these concerns and proposes a framework that can assist teachers to plan lessons that help learners to read better. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: