Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Maisel-Hrusticova, Sandra |
---|---|
Titel | A spider on the floor. A Classroom Action Research Project (CARP). |
Quelle | In: Grundschulmagazin Englisch, 9 (2011) 4, S. 37-38 |
Beigaben | Abbildungen |
Sprache | deutsch; englische Zitate |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 1610-7918 |
Schlagwörter | Kinesik; Kreativität; Englischunterricht; Fremdsprachenunterricht; Grammatik; Grundschule; Kreativität; Lied; Lernspiel; Erzählen; Unterrichtsforschung; Kinesik; Grundschule; Unterrichtsforschung; Lernspiel; Erzählen; Grammatik; Satzbaustein; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Lied |
Abstract | Andrew Wright claims that young children do not analyse language but rather learn new grammatical items as "lexical chunks". The article describes a project which introduces simple grammatical structures in lexical chunks in order to help pupils to use language more creatively. (Verlag, adapt.). |
Erfasst von | Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg |
Update | 2022/2 |