Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enKhan, Sarah; Victori, Mia
TitelPerceived vs. actual strategy use across three oral communication tasks.
QuelleIn: International review of applied linguistics in language teaching, 49 (2011) 1, S. 27-53Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Anmerkungen 8
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-042X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Fallstudie; Fragebogen; Qualitative Forschung; Ausdrucksfähigkeit; Lernen; Lernmethode; Aufgabenorientierung; Mündlicher Ausdruck; Sprechen; Vergleichende Analyse; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Hochschule; Aufgabenstellung; Spanien
AbstractThe reported study sought to explore differences in strategy use across three oral communication tasks. Twenty-two intermediate level university students carried out three tasks in pairs at three different time periods. After each task, which varied in terms of cognitive, interactional and learner factors (Robinson 2005), they filled in a 37-item strategy questionnaire. Factor analysis grouped strategies into four categories: 'Evaluating and affective', 'conversation-flow maintenance', 'compensation' and 'planning and overmonitoring'. Significant differences were only found for compensation strategies and a few individual strategies across the three tasks. In a qualitative analysis of four case studies, reported strategy use on the questionnaires was compared to strategy use observed in the task performances and stimulated recall session. 86% of the strategies reported were confirmed in this way. As for the extent of strategy use reported on the questionnaires, there were consistencies (41%) and discrepancies (38%) with the qualitative data, as well as 21% strategies which were not confirmed. Implications for both research and pedagogy are discussed in light of the results. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of applied linguistics in language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: