Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inNguyen, Minh Thi Thuy
TitelLearning to communicate in a globalized world: to what extent do school textbooks facilitate the development of intercultural pragmatic competence?
QuelleIn: RELC journal : a journal of language teaching and research in Southeast Asia, 42 (2011) 1, S. 17-30
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0033-6882; 1745-526X
DOI10.1177/0033688210390265
SchlagwörterSekundarstufe II; Schulbuch; Pragmatik (Ling); Text; Englischunterricht; Online-Publikation; Vietnam
AbstractAlthough a key component in English language teaching programs, English textbooks have been criticized for not offering classroom learners adequate opportunity for learning authentic language (Bardovi-Harlig, 2001; Grant and Starks, 2001; Wong, 2002; Vellenga, 2004). This is because instead of making use of language samples that native speakers actually produce, many textbooks have drawn on native speakers' intuition about language use, which might not always be reliable (Wolfson, 1989a). This article reports on the finding of a study which aims to analyze and evaluate the pragmatic content of a recently developed series of textbooks intended for use in Vietnam's upper-secondary schools. Specifically, the article examines how speech acts are linguistically presented in the textbooks and whether adequate contextual and meta-pragmatic information is provided to facilitate the learning of these speech acts. The article also draws implications regarding the writing of ESL/EFL materials for developing intercultural communicative competence in the context of English as a Global Language.
Erfasst vonLeibniz-Institut für Bildungsmedien | Georg-Eckert-Institut (GEI), Braunschweig
Update2015/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "RELC journal : a journal of language teaching and research in Southeast Asia" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: