Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enNordine, Jeffrey; Krajcik, Joseph; Fortus, David
TitelTransforming energy instruction in middle school to support integrated understanding and future learning.
QuelleIn: Science education, 95 (2011) 4, S. 670-699Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326; 1098-237X
DOI10.1002/sce.20423
SchlagwörterBegriffsbildung; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II; Unterrichtsmethode; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Energie; Energieerhaltung; Physikunterricht; Alltagsbezug; Konzept; Konzeptentwicklung
AbstractEnergy is a fundamental unifying concept of science, yet common approaches to energy instruction in middle school have shown little success with helping students develop their naïve ideas about energy into more sophisticated understandings that are useful for making sense of their experiences. While traditional energy instruction often focuses on simple calculations of energy in idealized systems, we developed a new middle school energy unit that focuses qualitatively on the energy transformations that occur in everyday, nonidealized, systems. In this article, we describe our approach to energy instruction and report the effects this approach had on students' energy conceptions, ability to perform on distal criterion-referenced assessments, and preparation for future energy-related learning. Results indicate that during instruction, students' energy conceptions progress from a set of disconnected ideas toward an integrated understanding that is organized around the principle of transformation, and that these more integrated conceptions both boost students' ability to make sense of everyday phenomena and lay the groundwork for more efficient and meaningful energy-related learning in the future.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2013/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: