Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBraaten, Melissa; Windschitl, Mark
TitelWorking toward a stronger conceptualization of scientific explanation for science education.
QuelleIn: Science education, 95 (2011) 4, S. 639-669Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326; 1098-237X
DOI10.1002/sce.20449
SchlagwörterSekundarstufe II; Secondary School; Modellbildung; Unterrichtsmethode; Unterrichtspraxis; Naturwissenschaftliche Bildung; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Naturwissenschaftliches Denken; Erklärungsmuster; Konzeptentwicklung
AbstractScientific explanation plays a central role in science education reform documents, including the Benchmarks for Science Literacy, the National Science Education Standards, and the recent research report, Taking Science to School. While scientific explanation receives significant emphases in these documents, there is little discussion or consensus within the science education community about the nature of explanation itself. However, debates about scientific explanation have been a mainstay for philosophers of science for decades. We argue that a more clearly articulated conceptualization of scientific explanation for science education is necessary for making the vision of science education reform a reality. In this essay, we use major philosophical theories of scientific explanation as lenses to examine how the science education community has constructed the idea of explanation. We also examine instructional practice in school science settings, including our own classrooms, where teachers and students are working to explain natural phenomena. Using these examples, we offer suggestions for preparing both educators and young learners to engage in explanatory discourses that are reasonably accountable to authentic epistemic practice in science.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2013/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: