Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHarlow, Danielle B.; Swanson, Lauren H.; Nylund-Gibson, Karen; Truxler, Adam
TitelUsing latent class analysis to analyze children's responses to the question, "What is a day?"
QuelleIn: Science education, 95 (2011) 3, S. 477-496Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326; 1098-237X
DOI10.1002/sce.20437
SchlagwörterAltersunterschied; Altersunterschied; Grundschule; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Statistische Analyse; Grundschulpädagogik; Latent-Class-Analyse; Grundschule; Grundschulpädagogik; Schülereinstellung; Freies Zeichnen; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Latent-Class-Analyse; Konzeptentwicklung; Statistische Analyse
AbstractUnderstanding what children know is paramount to planning effective science instruction; however, in any classroom, the students hold a variety of ideas. Representing these differences in ways that also acknowledge the common trends among students might facilitate the process of differentiation. To exemplify one such possible process of representing students' ideas, we used to the statistical method of latent class analysis to understand 480 students' (Grades 1-8) responses to the question, "What is a day?" The initial coding of students' drawn and written responses allowed us to identify a variety of ideas drawn on by the students. For example, younger children provided very personal responses and older students provided more scientific or mathematical responses. The subsequent quantitative analysis revealed ways that ideas were connected in groups of students, ultimately providing descriptions of progressively sophisticated responses typical at each grade level.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2013/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: