Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBoone, William J.; Townsend, J. Scott; Staver, John
TitelUsing Rasch theory to guide the practice of survey development and survey data analysis in science education and to inform science reform efforts: An exemplar utilizing STEBI self-efficacy data.
QuelleIn: Science education, 95 (2011) 2, S. 258-280Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326; 1098-237X
DOI10.1002/sce.20413
SchlagwörterBildungsforschung; Reliabilität; Untersuchungsmethode; Validität; Rating-Skala; Selbstwirksamkeit; Datenanalyse; Rasch Analysis; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Referendariat; Statistische Analyse
AbstractOver many decades, science education researchers have developed, validated, and used a wide range of attitudinal instruments. Data from such instruments have been analyzed, results have been published, and public policies have been influenced. Unfortunately, most science education instruments are not developed using a guiding theoretical measurement framework. Moreover, ordinal-level attitudinal data are routinely analyzed as if these data are equal interval, thereby violating requirements of parametric tests. This paper outlines how researchers can use Rasch analysis to develop higher quality science education instruments and why researchers must use Rasch analysis to prepare appropriate ordinal-level data for parametric analyses. Detailed recommendations are set forth to help science education researchers increase the rigor of attitudinal instrument development and analysis. Suggestions are also set forth regarding how philosophical and analytical Rasch techniques align with broad goals of the science education research community.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2013/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: