Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enSampson, Victor; Grooms, Jonathon; Phelps Walker, Joi
TitelArgument-Driven Inquiry as a way to help students learn how to participate in scientific argumentation and craft written arguments: An exploratory study.
QuelleIn: Science education, 95 (2011) 2, S. 217-257Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326; 1098-237X
DOI10.1002/sce.20421
SchlagwörterEvaluation; Explorative Studie; Schuljahr 10; Sekundarstufe II; High School; Aktives Lernen; Gruppenarbeit; Unterrichtsmethode; Chemieunterricht; Chemisches Labor; Laborarbeit; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Überzeugung; Wissenschaftliches Schreiben
AbstractThis exploratory study examines how a series of laboratory activities designed using a new instructional model, called Argument-Driven Inquiry (ADI), influences the ways students participate in scientific argumentation and the quality of the scientific arguments they craft as part of this process. The two outcomes of interest were assessed with a performance task that required small groups of students to explain a discrepant event and then generate a scientific argument. Student performance on this task was compared before and after an 18-week intervention that included 15 ADI laboratory activities. The results of this study suggest that the students had better disciplinary engagement and produced better arguments after the intervention although some learning issues arose that seemed to hinder the students' overall improvement. The conclusions and implications of this research include several recommendations for improving the nature of laboratory-based instruction to help cultivate the knowledge and skills students need to participate in scientific argumentation and to craft written arguments.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2013/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: