Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLiou, Pey-Yan; Lawrenz, Frances
TitelOptimizing teacher preparation loan forgiveness programs: Variables related to perceived influence.
QuelleIn: Science education, 95 (2011) 1, S. 121-144Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326; 1098-237X
DOI10.1002/sce.20409
SchlagwörterStipendium; Lehrerausbildung; Lehrerrekrutierung; Mathematikunterricht; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Prädiktor; Finanzierung; Kredit; Studium
AbstractThis research used multilevel modeling to investigate the perceived effect of a teacher preparation loan forgiveness program on recruiting science and mathematics majors to become teachers and teach in high-need schools. The study investigated how and which personal perceptions, characteristics, and teacher preparation program variables influenced recipient perceptions. Data used for the study were collected from participants in the National Science Foundation Robert Noyce Teacher Scholarship Program, which provides funding for highly qualified science and mathematics majors to teach in high-need schools. Recipients agree to teach in high-need schools for at least 2 years in return for each year of funding. The results suggest that scholars' race, their path into teaching, their perceptions of their preparation for teaching in high-need schools, and the amount of funding were significant variables.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2013/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: