Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inEmdin, Christopher
TitelDimensions of communication in urban science education: Interactions and transactions.
QuelleIn: Science education, 95 (2011) 1, S. 1-20Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0036-8326; 1098-237X
DOI10.1002/sce.20411
SchlagwörterFehlvorstellung; Biologieunterricht; Chemieunterricht; Naturwissenschaften; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Physikunterricht; Stadtregion; Unterricht; Unterrichtsgespräch; Sekundarstufe II; High School; Lehrer-Schüler-Interaktion; Unterrichtsgespräch; Unterricht; Biologieunterricht; Chemieunterricht; Stadtregion; Naturwissenschaften; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Physikunterricht; Jugendlicher
AbstractThis paper is birthed from my lifelong experiences as student, teacher, administrator, and researcher in urban science classrooms. This includes my years as a minority student in biology, chemistry, and physics classrooms, 10 tears as science teacher and high school science department chair, 5-years conducting research on youth experiences in urban science classrooms, and current work in preparing science teachers for teaching in urban schools. These experiences afford me both emic and etic lenses through which to view urban science classrooms and urban youth communities. This paper, both experiential and research based, forms an ethnography of urban youth communication and introduces the science education community to an aspect of science teaching that has been overlooked in traditional science education research. In documenting urban youth communication across social fields, this paper contributes to the research in science education that addresses science talk with urban youth in science classrooms (C. Ballenger, 1997; P. Gee, 1997). More specifically, I utilize the lenses I bring to urban science education research to interrogate the larger research questions of whether urban students' modes of communication are supported in the urban science classroom and the effects of this support or lack thereof on true participation/engagement of urban youth in science.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Kassel
Update2013/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: