Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHannighofer, Jasmin; Heuvel-Panhuizen, Marja van den; Weirich, Sebastian; Robitzsch, Alexander
TitelRevealing German primary school students' achievement in measurement.
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 43 (2011) 5, S. 651-665
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704
DOI10.1007/s11858-011-0357-y
SchlagwörterBildungsforschung; Pädagogische Forschung; Gender; Fähigkeit; Bildungsforschung; Akademischer Grad; Fähigkeit; Schulnote; Mathematische Kompetenz; Messverfahren; Akademischer Grad; Gender
AbstractThe focus of this study was to investigate primary school students' achievement in the domain of measurement. We analyzed a large-scale data set (N = 6,638) from German third and fourth graders (8- to 10-year-olds). These data were collected in 2007 within the framework of the ESMaG (Evaluation of the Standards in Mathematics in Primary School) project carried out by the Institute for Educational Quality Improvement (IQB) at Humboldt University, Berlin, Germany. The data were interpreted using a classification scheme based on a conceptual-procedural distinction in measurement competence. The analyses with this classification revealed that grade, gender, and in particular figural reasoning ability are significantly related to overall measurement competence as well as on the sub-competencies of Instrumental knowledge and Measurement sense. The paper concludes with a discussion of the implications of the findings of this study for teaching and assessing measurement.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2012/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: