Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVandenabeele, Joke; Reyskens, Peter; Wildemeersch, Danny
TitelDiverse views on citizenship, community and participation: Exploring the role of adult education research and practice.
QuelleIn: European journal for Research on the Education and Learning of Adults, 2 (2011) 2, S. 193-208Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2000-7426
URNurn:nbn:de:0111-opus-51167
SchlagwörterBildungssoziologie; Sozialer Raum; Zwischenmenschliche Beziehung; Fotografie; Stadtleben; Bildbetrachtung; Politische Bildung; Teilnahme; Erwachsenenbildung; Lebenslanges Lernen; Fallbesprechung; Staatsbürger; Belgien; Flandern; Niederländischsprachiges Belgien
AbstractIn this article, we look at three photographs that each (re)present a space of citizenship and community. In examining each photo, we question our assumptions about adult education and community building practices. In each of the three cases, we adopt the same approach. We start by focusing on a particular place where present-day citizenship nowadays takes shape and observing what is to be seen at this location. This observation forces us to view that particular place in sharp focus and to direct our attention to the specific citizenship practice emerging there. This is an exercise in paying attention, which helps us to take notice of the singular way in which citizenship and community play a role in that particular context. In line with this, we also formulate some critical observations regarding a number of mainstream concepts in policy discourse such as social cohesion, active citizenship, lifelong learning, etc. These terms often represent programmes that close off the space in which an original contribution to adult education can be developed rather than opening it up. In analyzing these three images, we do not aim to construct a fully-fledged theoretical framework nor to develop a method. Rather, we wish to open the possibility of seeing things differently and altering our way of thinking. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2012/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "European journal for Research on the Education and Learning of Adults" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: