Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLasry, N.; Rosenfield, S.; Dedic, H.; Dahan, A.; Reshef, O.
TitelThe puzzling reliability of the Force Concept Inventory.
QuelleIn: American journal of physics, 79 (2011) 9, S. 909-912
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0002-9505; 1943-2909
DOI10.1119/1.3602073
SchlagwörterReliabilität; Test; Kraft (Phys); Mechanik; Physik; Physikunterricht
AbstractThe Force Concept Inventory (FCI) has influenced the development of many research-based pedagogies. However, no data exists on the FCI's internal consistency or test-retest reliability. The FCI was administered twice to one hundred students during the first week of classes in an electricity and magnetism course with no review of mechanics between test administrations. High Kuder-Richardson reliability coefficient values, which estimate the average correlation of scores obtained on all possible halves of the test, suggest strong internal consistency. However, 31% of the responses changed from test to retest, suggesting weak reliability for individual questions. A chi-square analysis shows that change in responses was neither consistent nor completely random. The puzzling conclusion is that although individual FCI responses are not reliable, the FCI total score is highly reliable. 2011 American Association of Physics Teachers.
Erfasst vonArbeitsgruppe Didaktik der Physik, Universität Osnabrück
Update2012/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "American journal of physics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: