Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Baier, Jochen; Durgut, Cilay; Marschall, Leandra |
---|---|
Titel | Germans Described Interlingually (ab Jahrgangsstufe 9). |
Quelle | In: Englisch betrifft uns, (2011) 5, S. 1-4 |
Beigaben | Arbeitsblätter |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0941-0481 |
Schlagwörter | Interview; Stereotyp; Rollenspiel; Deutschland; Englischunterricht; Interview; Rollenspiel; Schuljahr 10; Stereotyp; Türkei; Unterrichtseinheit; Interkulturelles Lernen; Schuljahr 09; Schuljahr 10; Interkulturelles Lernen; Unterrichtseinheit; Englischunterricht; Interkultureller Vergleich; Deutschland; Türkei |
Abstract | The presented sequence of lessons offers an interlingual approach to the image of Germans among foreigners. It can be used to speculate on, contrast and discuss the pictures Turkish people from Turkey and those from Germany have in mind. The inherent change of perspective enables an understanding of the foreign cultural background. The unit makes use of the fact that at many German schools there is a certain percentage of students whose mother-tongue is Turkish. Teachers at those schools will find this unit helpful to create an authentic reason for language production. (Verlag, adapt.). |
Erfasst von | Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg |
Update | 2012/1 |