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Autor/inLéné, Alexandre
TitelOccupational downgrading and bumping down: The combined effects of education and experience.
Gefälligkeitsübersetzung: Überqualifikation und beruflicher Abstieg. Die kombinierten Auswirkungen von Bildung und Erfahrung.
QuelleIn: Labour economics, 18 (2011) 2, S. 257-269
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Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0927-5371
DOI10.1016/j.labeco.2010.11.007
SchlagwörterArbeitsmarkt; Struktur; Wettbewerb; Qualifikationsstruktur; Berufserfahrung; Segmentierung; Überqualifikation; Segmentierung; Beschäftigungseffekt; Erwerbstätigkeit; Wettbewerb; Arbeitskräfteangebot; Arbeitsmarkt; Arbeitsmarktchance; Arbeitsuche; Beruflicher Abstieg; Berufserfahrung; Niedrig Qualifizierter; Qualifikationsstruktur; Unterwertige Beschäftigung; Überqualifikation; On-the-Job-Training; Struktur; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); Hoch Qualifizierter
Abstract"Job competition between workers has important implications for 'downgrading' and 'bumping down'. To account for these phenomena, a matching model is considered in which highly educated and poorly educated workers compete for skilled jobs. An exogenous increase in the proportion of highly skilled workers increases the proportion of these workers in low-level jobs (downgrading). Another of the paper's findings is that changes in the composition of the workforce affect workers' opportunities to accumulate experience. An increase in the relative supply of highly educated workers reduces the opportunities for poorly educated workers to learn on the job. Both education and experience are required in order to access skilled jobs." Die Untersuchung enthält quantitative Daten. Forschungsmethode: empirisch; Sekundäranalyse; Theoriebildung; Grundlagenforschung. (author's abstract, IAB-Doku).
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2011/3
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