Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enJones, Ruan; Cope, Ed
TitelTeaching Games for Understanding: an inclusive teaching model.
QuelleAus: Hardman, Ken (Hrsg.); Green, Ken (Hrsg.): Contemporary issues in physical education. International perspectives. Maidenhead: Meyer & Meyer Sport (2011) S. 122-141
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-1-84126-312-0
SchlagwörterGanzheitlichkeit; Freude; Geistige Entwicklung; Psychomotorische Entwicklung; Soziale Entwicklung; Didaktik; Schülerorientierter Unterricht; Curriculum; Unterrichtsgestaltung; Unterrichtsmodell; Sportpädagogik; Sportspiel; Sportunterricht
AbstractNotwithstanding the advent of the revised National Curriculum for Physical Education (NCPE) and its student-centric heart, recent studies continue to illustrate the predominance of motor competence and skill acquisition in PE - particularly through the medium of games. Games, we would argue, will continue to hold court over the PE landscape in England, and indeed, more widely within Western cultures (it is a cultural and historical legacy). Nevertheless, there is a responsibility to teach and learn about games within an environment that provides genuine, personal and meaningful movement experiences to young people. Within this chapter, we attempt to offer a perspective, which can foster development of learners' knowledge, skills and understanding within a meaningful context, regardless of the resources, time and funding available. It is not our intention to discuss the effects the "Spending Review" will have on PE in the UK, but rather our purpose is to discuss the potential that teaching games in a manner that is more conducive to the learner, can have on facilitating an enduring quality PE experience. Therefore, the aim of the chapter is to provide an overview of a "Teaching Games for Understanding" approach as an alternative practice in teaching Games. Aus der Einleitung.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2015/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: