Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Banaji, Shakuntala |
---|---|
Titel | Disempowering by assumption. "Digital natives" and the EU civic web project. |
Quelle | Aus: Thomas, Michael (Hrsg.): Deconstructing digital natives. Young people, technology and the new literacies. New York, NY u.a.: Routledge (2011) S. 49-66 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 0-415-88996-0; 978-0-203-81884-8; 978-0-415-88993-3; 978-0-415-88996-4 |
Schlagwörter | Kommunikation; Generation; Jugend; Computernutzung; Digitale Medien; Elektronische Medien; Mediennutzung; Interaktive Medien; Soziale Software; Digitalisierung; Digitaltechnik; Internetportal; Musikunterricht; Computerunterstütztes Verfahren; Technologie; Bürgerschaftliches Engagement; Engagement; Macht; Partizipation; Politik; Politische Betätigung; Politisches Verhalten; Soziokulturelle Bedingung; Staat; Zivilgesellschaft; Ehrenamtliche Arbeit; Dialog; Diskurs; Nutzung; Organisation; Internet; Europäische Union; Online; Forschungsprojekt |
Abstract | The author discusses research findings from a seven-country, three-year European Union sponsored research project "CivicWeb: Young people, the Internet and Civic Participation" about the use of digital technologies to aid young peoples' participation in contemporary society. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2015/3 |