Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enCalenda, Davide; Cullen, Clare; Cullen, Joe; Fischer, Thomas; Geser, Guntram; Hahner, Renate; Hartog, Martijn; Hayward, Damian; Hilzensauer, Wolf; Kuiper, Else Rose; Maes, Veronique; Mulder, Bert; Nasemann, Katharina; Schön, Sandra; Wieden-Bischof, Diana
Sonst. PersonenGeser, Guntram (Hrsg.)
TitelLearning 2.0 for an inclusive knowledge society.
Understanding the picture.
QuelleSalzburg: Salzburg Research (2011), 76 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Beigabengrafische Darstellungen; Literaturangaben S. 73-75
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN978-3-902448-28-6
SchlagwörterAktionsforschung; Wissensgesellschaft; Soziale Integration; Digitale Medien; Lernen; Computerunterstützter Unterricht; Lehre; Unterricht; Inklusion; Mitwirkung; Partizipation; Behinderung; Internet; World Wide Web
AbstractAgainst the background of the increasing penetration of social computing and social networking into all aspects of modern life, the Links-up project investigates whether and under what circumstances 'Web 2.0' technologies can support lifelong learning for people who experience social exclusion or who are 'at risk' of social exclusion.This report, which covers the initial phase of the two-year project, draws together the evidence from research studies, evaluations and case studies of initiatives to present the main features of the 'landscape' of 'Web 2.0 for inclusive learning'. Links-up identifies 'what works for whom under what circumstances' and considers how the outcomes and impacts of using Web 2.0 for inclusive learning can be measured. Finally, on the basis of the 'lessons learned' and the pitfalls experienced in developing and implementing Web 2.0-based support for excluded groups, the Report provides practical recommendations for policymakers and practitioners in order to help make future programmes and projects in this field more effective. (Orig.).
Erfasst vonExterner Selbsteintrag
Update2014/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: