Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrzinsky-Fay, Christian
InstitutionTampereen yliopisto
TitelSchool-to-Work Transitions in International Comparison.
Gefälligkeitsübersetzung: Übergänge von der Schule in Arbeit im Internationalen Vergleich.
QuelleTampere (2011), 208 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Zugl.: Tampere, Univ. Diss., 2011.
ReiheActa Electronica Universitatis Tamperensis. 1126
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISSN1456-954X
ISBN978-951-44-8589-3
SchlagwörterBildungsforschung; Europäisches Haushaltspanel; Übergang; Übergang Schule - Beruf; Berufsausbildung; Berufsbildung; Arbeitsmarkt; Arbeitsmarktforschung; Arbeitsmarkttheorie; Berufliche Integration; Berufsbildungssystem; Berufseintritt; Beschäftigungssystem; Übergang Ausbildung - Beruf; Jugendarbeitslosigkeit; Internationaler Vergleich; Institution; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); Jugendlicher; Schulabgänger; Australien; Deutschland; Dänemark; Finnland; Frankreich; Großbritannien; Norwegen; USA
AbstractThe transition from school to work is becoming more and more complex in the last decades, reflecting increasing flexibilisation in labour markets. This trend can be observed in many countries, even though to a different extent. The reasons for these disparities can be found mainly on the level of institutional arrangements. Thus, social science is very much engaged in analysing institutional effects on individual outcomes. The major limitations of this research regarding school-to-work transitions are, first, the neglect of periodical character of transitions processes and, second, the complex causal relationships between institutional arrangements and individual outcomes. The transition from school to work is generally defined as the change from the status 'education' to the status 'employment' or from the status 'unemployment' to 'employment'. But, because of transition processes' increasing complexity this is not longer appropriate. Therefore, a new methodological tool is presented, namely 'sequence analysis', which is able to explore and reduces this complexity by identifying ideal types of transitions, which provides a basis for further research. Additionally, the analysis of institutional conditions for transition outcomes remains on a very basic level, because researchers only examine net effects of single institutions and not effects of institutions in combination with each other. Here, the application of configurational methods, namely Qualitative Comparative Analysis (QCA), helps to overcome this limitation of analysis. The application of both methods can help to overcome the limitations of contemporary school-to-work transition research. (Author's abstract, IAB-Doku) ".
Erfasst vonInstitut für Arbeitsmarkt- und Berufsforschung, Nürnberg
Update2013/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: