Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Sousa, David A. |
---|---|
Titel | How the brain learns. 4. ed. |
Quelle | Thousand Oaks, Calif.: Corwin (2011), XIII, 321 S. |
Beigaben | Illustrationen; Literatur- und URL-Angaben S. 301-313 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-4129-9797-6; 978-1-4129-9797-3 |
Schlagwörter | Kompetenz; Arbeitsgedächtnis; Denken; Einstellung (Psy); Emotion; Emotionale Intelligenz; Intelligenz (Psy); Kognitive Entwicklung; Kognitive Kompetenz; Kognitiver Prozess; Langzeitgedächtnis; Lernpsychologie; Motorische Entwicklung; Selbstkonzept; Neue Technologien; Schüler; Lernen; Wissenstransfer; Lehren; Unterrichtsmethode; Unterrichtsplanung; Hirnforschung; Neurobiologie; Gesprochene Sprache; Leseschwäche; Sprachunterricht; Englisch als Zweitsprache; Kunstunterricht; Lesenlernen; Leseunterricht; Musikunterricht; Konstruktivismus; Neuropsychologie; Einflussfaktor; Modell; Informationsverarbeitung; USA |
Abstract | This book integrates the [...] current developments in neuroscience, education, and psychology to inform instruction and enhance students' learning. Included are: 1. New information on memory systems, especially the changes in working memory capacity; 2. Updated research on how the explosion of technology may be affecting the brain; 3. Current findings on brain organization and learning, and revised sections on hemispheric specialization; 4. Evidence that supports the value of the arts in improving cognitive processing and creativity; 5. An expanded resources section with links to reliable information on the brain. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2013/1 |