Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
InstitutionOECD
TitelEducation policy advice for Greece.
QuelleParis: OECD (2011), 109 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheStrong performers and successful reformers in education
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie
ISSN2220-363X
ISBN9-264-11958-2; 978-9-264-11958-1
DOI10.1787/9789264119581-en
SchlagwörterEvaluation; Arbeitsbedingungen; Bildungsreform; Effizienz; Griechenland; Lehrer; Region; Schule; Steuerung; Evaluation; Bildungsreform; Personalentwicklung; Bericht; Studentenzahl; Hochschulabschluss; Empfehlung; Leistungsmessung; Tertiärbereich; Größe; Vernetzung; Schule; Schulautonomie; Primarbereich; Sekundarbereich; Lehrer; Region; Größe; Steuerung; Arbeitsbedingungen; Personalentwicklung; Tertiärbereich; Studentenzahl; Hochschulzugang; Hochschulabschluss; Bericht; Effizienz; Empfehlung; Leistungsmessung; Vernetzung; Griechenland
AbstractThe future of Greece's well-being will depend on improving educational performance to boost productivity and improve social outcomes. In the current economic context, with the need to get best value for spending, Greece must and can address inefficiencies in its education system. The challenges are significant. For example, Greece lags behind many OECD countries in performance on PISA, including countries with the same or lower levels of expenditure per student as well as countries with the same and lower levels of economic development. Salary costs per student are above the OECD average, mostly because Greek teachers have less teaching time and Greece has smaller classes. A smaller percentage of students who enter tertiary education complete a first degree within the statutory study time than in any other country in Europe. To address the challenges, the Greek government has established a bold agenda and sought advice from a task force on the development and implementation of reform proposals that reflect best practices in OECD countries. This report provides the outcomes of the work of the task force. It presents a roadmap for how the reforms can be successfully implemented, with pointers to relevant experience in other countries. As a contribution to the on-going policy discussions in Greece, it recommends specific short-, medium- and long-term actions that can improve efficiency in the country's education system. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2012/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: