Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enMaurice, Jutta von; Leopold, Thomas; Blossfeld, Hans-Peter
TitelThe National Educational Panel Study.
A long term assessment of competence development and educational careers.
Gefälligkeitsübersetzung: Das Nationale Bildungspanel. Eine Langzeitstudie zu Kompetenzentwicklung und Bildungsverlauf.
QuelleBamberg: Otto-Friedrich-Universität (2011), 9 S.
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheNEPS Working Paper. 2
BeigabenAbbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterBildungsprozess; Bildungsforschung; Datenerhebung; Längsschnittuntersuchung; Panel; Bildungsbiografie; Deutschland; Längsschnittuntersuchung; Entwicklung; Bildungsforschung; Daten; Bildungsprozess; Datenaufbereitung; Datenerhebung; Panel; Zugang; Konzeption; Daten; Entwicklung; Konzeption; Zugang; Datenaufbereitung; Deutschland
AbstractThe National Educational Panel Study (NEPS) has been set up to find out more about how education is acquired, to see how it impacts on individual biographies, and to describe and analyse the major educational processes and trajectories across the lifespan. We are collecting longitudinal data on the development of competencies, learning environments, the effects of social inequality and migration, and returns to education throughout the lifespan. The goal is to provide a rich source of potential analyses for the various disciplines concerned with educational and training processes, and to set up a basis for major improvements in educational reporting and the provision of expert advice for policymakers in Germany. All NEPS data will be made available to the national and international scientific community. To ensure high-quality user support, we are investing in modern methods of data documentation and data dissemination. This paper gives a general overview of the NEPS project, focusing on how our data will help us to better understand the German educational system. As the success of the project depends on the data usage, the paper also sketches our plans for developing high-quality user services. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2011/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: