Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inValbuena, Javier
TitelFamily background, gender and cohort effects on schooling decisions.
QuelleCanterbury: Univ. of Kent, School of Economics (2011), 52 S., 607 KB
PDF als Volltext kostenfreie Datei (1); PDF als Volltext kostenfreie Datei (2)  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheSchool of Economics discussion papers. 11,14
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterBildungsniveau; Familie; Eltern; Schule; Geschlecht; Bildungsinvestition; Investition; Arbeitspapier; Auswahl; Großbritannien
AbstractIn this paper we use unique retrospective family background data from Wave 13 of the British Household Panel Survey (BHPS) on different birth cohorts to analyze the relevance of family background, in particular parental education, and gender on differential educational achievement. We find parents' education attainments to be strong predictors of the education of their offspring. In particular, maternal education is the main determinant on the decision of whether stay-on beyond compulsory education. Our results are robust to the inclusion of a large set of control variables, including household income. A second research question addressed in the paper investigates whether the large expansion of the UK educational system during the last decades has concurred with enhanced relative educational opportunities for children of parents with low educational background. The analysis reveals that the relevance of parental education over time becomes stronger in terms of achieving higher educational levels, in particular university degree. However, there are significant dissimilarities with respect to gender differences; in particular we observe a positive secular trend in female education attainment associated to maternal education.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2012/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: