Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Nusche, Deborah; Earl, Lorna; Maxwell, William; Shewbridge, Claire |
---|---|
Institution | OECD |
Titel | Norway 2011. |
Quelle | Paris: OECD (2011), 159 S.
PDF als Volltext |
Reihe | OECD reviews of evaluation and assessment in education |
Beigaben | Literatur- und URL-Angaben |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISSN | 2223-0955 |
ISBN | 9-264-11700-8; 978-9-264-11700-6 |
DOI | 10.1787/9789264117006-en |
Schlagwörter | Bildungsmonitoring; Evaluation; Selbstevaluation; Bildungssystem; Schulpolitik; Bildungsplanung; Schule; Schulsystem; Schulentwicklung; Lehrer; Schüler; Rahmenrichtlinie; Bericht; Bewertung; Norwegen |
Abstract | How can student assessment, teacher appraisal, school evaluation and system evaluation bring about real gains in performance across a country's school system? The country reports in this series provide, from an international perspective, an independent analysis of major issues facing the evaluation and assessment framework, current policy initiatives, and possible future approaches. It forms part of the OECD Review on Evaluation and Assessment Frameworks for Improving School Outcomes. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2012/3 |